شهرمن به وبلاگ شهر من خوش آمدید

شهرمن

نمایش تصاویری از شهرستان شازند و ...

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

google+

امکانات

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 31
بازدید ماه : 1020
بازدید کل : 34519
تعداد مطالب : 295
تعداد نظرات : 90
تعداد آنلاین : 1

شهرمن


پزشکی سلامت :تاثير منفي ريزموج‌ها بر زندگي انسان

يكي از شهروندان آلماني ۶سال است كه خانه خود را در سراسر اين كشور به دوش مي‌كشد تا مكاني امن براي زندگي بيابد. البته او نه از چنگ پليس مي‌گريزد نه قاتلان؛ نه بيماري تنفسي دارد و نه حساسيت به وضعيت آب‌وهوايي خاص. اين شهروند از امواج تلفن همراه فراري است...

 به گزارش دويچه وله، پزشكان مي‌گويند كه بدن اين شهروند در برابر ريزموج‌ها بيش از حد حساس شده است. او در حوزه الكترونيك كار مي‌كرده و پزشكان در سال‌هاي نخست، بروز اختلال‌ها، سردرد، مشكل بينايي، حالت تهوع و عدم‌تمركزش را ناشي از فشارهاي روحي مي‌دانستند.

 اما زماني كه استراحت، كارگر نيفتاد، آزمايش‌هاي پزشكي دقيق‌تر از اين حقيقت پرده برداشتند كه دنيا يا جاي اوست يا امواج تلفن همراه. اين فرد ۳۱ ساله اكنون در مكاني دورافتاده در يك خودروي سفري زندگي مي‌كند و تنها با پوشيدن لباس‌هاي محافظ خاص مي‌تواند از تلفن همراه به‌طور كوتاه‌مدت استفاده كند. وي در ۱۵ سالگي صاحب نخستين تلفن همراه خود شده است.

به گواهي شركت‌هاي ارائه‌كننده‌ خدمات تلفن همراه، بيش از 90 درصد آلمان زير پوشش شبكه مخابراتي تلفن همراه قرار دارد. اين شركت‌ها تلاش مي‌كنند كه نقاط كور باقي‌مانده را نيز برطرف كنند. يكي از اين شركت‌ها اخيرا دكل فرستنده تلفن همراه خود را دقيقا در نقطه‌اي مستقر كرده كه محدوده زندگي شهروند بيمار را زير پوشش گرفته است. يكي از انجمن‌هاي فعال در زمينه حفظ سلامت شهروندان در برابر امواج مضر، فرستنده را با پوششي از آلومينيوم پوشانده و اين پوشش را محافظ ناميده است. حال اختلاف ميان انجمن و شركت مخابراتي بالا گرفته است.

ريزموج‌ها دماي محيط را بالا مي‌برند. امواج مخابراتي موجود در فضا نبايد در حدي باشند كه دماي بدن شهروندان را بيش از يك درجه بالا ببرند. شركت‌هاي مخابرات موظف هستند شدت امواج فرستنده‌هاي خود را در حدي نگه‌دارند كه آسيبي به سلامت افراد نرسد. آلمان در اين زمينه داراي بهترين استاندارد جهاني است اما فرد بيماري كه پيش‌تر به او اشاره شد، نظر ديگري دارد. به گفته او شركت‌هاي آلماني تنها امواج را در حدي نگه مي‌دارند كه دماي بدن شهروندان را مختل نكند، اما در مورد مشكل‌هاي زيستي اين امواج (شبيه مشكل او) هيچ تعهدي از خود نشان نمي‌دهند.

دانشمندان مؤسسه‌ ماكس پلانك آلمان در تحقيقي دريافتند كه دماي سلول‌هاي در معرض ريزموج‌ها تا ۱۰۰ درجه افزايش مي‌يابد. آنان بر اين عقيده‌اند كه چنين امري نخستين تأثير را بر جريان خون مي‌گذارد. پس از يك تلفن كوتاه - حتي اگر شخص، خود با تلفن صحبت نكند - گلبول‌هاي قرمز چنان ناكارا مي‌شوند كه از انجام وظايف بيولوژيك خود باز مي‌مانند و در نهايت آثاري همچون خستگي، مشكلات تمركز، ناآرامي، سوت كشيدن گوش‌ها، آلرژي يا عفونت‌، بروز مي‌كنند. به اعتقاد پزشكان كساني‌ كه در نزديكي فرستنده‌هاي تلفن همراه زندگي مي‌كنند، سطح ملاتونين خونشان پايين‌تر است و به راحتي به آرامش نمي‌رسند.

ريزموج‌ها چه امواجي هستند؟

 از ريز موج‌ها براي گرم‌كردن غذا در ماكروفرها استفاده مي‌شودامواج الكترو مغناطيسي داراي بسامد ۳۰۰ مگاهرتز (يك ميليون ارتعاش در ثانيه) تا ۳۰۰ گيگاهرتز (يك ميليارد ارتعاش در ثانيه)، ريزموج ناميده مي‌شوند. از اين امواج در ماكروفرها براي گرم كردن غذا و در تلفن‌هاي همراه، فرستنده‌هاي ميكرو، شبكه‌هاي اينترنتي بي‌سيم و تلفن‌هاي بي‌سيم، براي انتقال اطلاعات استفاده مي‌شود.

 براي جلوگيري از اختلال در تبادل اطلاعات، همواره از محدوده فركانس‌هاي خاص (به‌عنوان مثال ۹/ ۰ تا ۸/ ۱ گيگاهرتز) استفاده مي‌شود. برخي از اين محدوده‌ها، همان محدوده‌اي هستند كه بخشي از اعصاب دستگاه عصبي انسان در آن فعاليت مي‌كند. اين همان نكته‌اي است كه منتقدان استفاده از تلفن همراه بر آن انگشت مي‌گذارند.

منبع : همپرواز



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نويسنده: همشهری تاريخ: 7 / 2 / 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ شهر من خوش آمدید. این وبلاگ برداشت آزاد شما از تصاویری است که در شهر من (شازند) رخ می دهد ، و نیز ارائه موضوعات مختلف دیگر ، با ما باشید.

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to shazandphoto.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com